Tuesday, December 16, 2014

Bakti Huffaz Sesi 2014

Alhamdulillah , pada 24 oktober 2014 - 29 oktober 2014 telah berlangsungnya sebuah program tradisi yg sinonim dengan nama "Bakti Huffaz" . Program ini melibatkan para peserta dan keluarga angkat masing masing dan ia telah berlangsung di sebuah pusat eko perlancongan yang terletak di Kampung Ampangan , Tanjung Karang .

Melihat kepada panorama alam sekitar dan kedamaian suasana kampung itu , ia telah berjaya memikat hati peserta seramai 101 orang termasuk bilangan pelajar lelaki dan perempuan .

Pelbagai program telah dapat dilaksanakan dengan jayanya , antaranya ialah gotong-royong memasak dengan warga desa , perlawanan persahabatan bola sepak dengan warga desa , program motivasi di sekolah rendah , pemeriksaan kesihatan , santai sawah dan sebagainya . Boleh kata , sepanjang berada dalam program berkenaan , para peserta memang tak duduk diamlah . Kalau tidak ke sawah bermain lumpur pasti akan ke parit untuk memancing .

Tahniah dan syabas diucapkan pada koordinator-koordinator program yang terlibat untuk Bakti Huffaz kali ini . Pada dasarnya , program ini , benar2 memikat hati peserta dan melakar kenangan kenangan indah bersama keluarga angkat masing-masing . Harapannya , moga program seperti ini tetap dapat dilaksanakan oleh generasi-generasi akan datang , in shaa ALLAH .


*terpancar ke excited an dimuka peserta *

*kumpulan Al-Farouq ( DQ ) di Malam Kesenian Islam *

*Majlis Penutup . KANAN : Encik Zainudin merangkap ketua kampung Kampung Ampangan . *

* khusyuk mendengar ceramah . Mungkin .*

*Ustaz Ebit Lew *

*Pertandingan Tarik Tali bersama warga desa *

* Ustaz Aisyamudin dan Ustaz Hariyanto sewaktu malam ceramah beliau *

0 comments: