Monday, November 2, 2009

SUKFAZ MEMBUKA GELANGGANG


Kejohanan Sukan Huffaz 2009 (SUKFAZ 09) yang sepatutnya berlangsung pada hari ini diawalkan pembukaan tarikhnya sehari iaitu pada 01 November 2009 atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

Namun begitu, kejohanan tersebut tetap berjalan dengan lancer dan mendapat sokongan yang baik dari kalangan pelajar Darul Quran JAKIM. Sesi senaman pagi bermula pada pukul 8.30 pagi. Seterusnya, acara sukaneka menjadi acara pembuka pada kali ini. Antara aktiviti tersebut adalah tarik tali, lari dalam kain pelikat, isi air dalam botol, timang bola takraw berpasukan, makan buah epal dan banyak lagi.

Kemudian, pertandingan lumba kayak diadakan pada pukul 2.30 disebelah petang. Pertandinagn tersebut tamat sebelum waktu asar. Walaupun para peserta terpaksa berlumba kayak dalam suasana berhujan, namun keadaan tersebut tidak mematahkan semngat mereka untuk merebut gelaran juara. Semakin lebat hujan yang turun ke bumi, semakin laju kayuhan mereka.

Moga SUKFAZ pada kali ini Berjaya merealisasikan huffaz yang cemerlang bukan sahaja di bidang akademik, bahkan dalam bidang ko kurikulum juga.

Empowering Ukhuwwah, Achieving Unity

0 comments: