Thursday, July 2, 2009

PROGRAM BAKTI HUFFAZ MENYUSUL LAGI..

Saban tahun, program seperti inilah yang sering dinanti-nantikan oleh setiap siswa-siswi yang gemar menghabiskan waktu cuti semester dengan melancong sambil mencari pengalaman baru. Di saat sahabat-sahabat lain ghairah tidak sabar untuk pulang ke kampung masing-masing pada cuti pertengahan semester kali ini, para peserta Program Bakti Huffaz 2009 tidak sabar untuk berekspidisi.

Jika tahun lepas, barisan Pimpinan PERKEMAT yang lepas telah menganjurkan Bakti Huffaz ke Pulau Perhentian, pada tahun ini, barisan pimpinan PERKEMAT telah menampilkan pendekatan berbeza bertemakan “ sepasir budi segunung kasih, setitis diberi selaut di kenang” dengan merancang untuk melawat Taman Permatang Katong, Kampung Kuala Muda, Kota Kuala muda Kedah Darul Aman. Bertarikh pada 4 hingga 9 Julai 2009, seramai 75 orang peserta iaitu 29 orang siswa dan 46 orang siswi bakal berprogram dan menerima keluarga angkat.

Antara tempat-tempat yang bakal dilawat ialah lokasi tragedi tsunami 2004, lawatan ke Pasar Bisik, lawatan ke HPA, program motivasi sekolah, program sukaneka, gotong royong “kampungmu kampungku jua”, kuliah dan ceramah agama serta pelbagai aktiviti dakwah dan kemasyarakatan .

Apa yang menariknya program pada kali ini, berbekalkan bayaran yuran yang berpatutan, setiap peserta akan mendapat sehelai baju korporat sebagai tanda program. Sama-sama kita doakan semoga aktiviti kemasyarakatan ini terlaksana dengan jayanya serta mendapat keberkatan Allah swt.

0 comments: