Friday, May 22, 2009

MAJLIS PELANCARAN USRAH PELAJAR DIPLOMA 09/12

“dari mana semut melata, dari bata turun ke titi,dari mana datangnya cinta, dari mata turun ke hati, dari mana punai melayang, dari paya turun ke padi, dari mana datangnya sayang, dari mata turun ke hati..”, Antara kata yang diungkapkan oleh ketua unit usrah, saudara Abdul Hadi bin Jusoh bersempena malam pelancaran usrah bagi pelajar diploma 09/12 yang diadakan pada 21 MEI 2009M bersamaan 26 JAMADILAWAL 1430H.
Program yang berlangsung di dewan Auditorium Shiekh Mohd Noor ini bermula pada jam 9.30pm dan berakhir pada jam 11.30pm. Majlis dimulakan dengan bacaan ayat suci al quran secara bertaranum oleh salah seorang naqib diploma 09/12, majlis diteruskan lagi dengan ucapan alu-aluan oleh exco Lajnah Dakwah dan Tarbiyah, saudara Mohammad Farid Faizi bin Azizan dan ucapan daripada Yang Dipertua Perkemat 08/09, Saudara Ahmad Qutaibah bin Mohamed seterusnya merasmikan majlis tersebut. Majlis disusuli pula dengan penyerahan watikah perlantikan kepada semua para nuqaba’ diploma 09/12. Dan akhir sekali majlis diserahkan kepada ketua unit usrah bagi menerangkan kepentingan usrah dan kata-kata semangat kepada adik diploma 09/12.
Semoga dengan terbentuknya usrah pertama pada malam tersebut, jalinan ukhwah antara naqib/ah dengan ahli usrah dapat disuburi dengan kasih sayang yang berterusan seterusnya merealisasikan matlamat usrah yakni membentu fardu muslim, sehingga tercapainya daulah islamiyah di muka bumi ini.

BARAKALLAHUFEEKUM..

0 comments: