Monday, March 30, 2009

Manfaatkan Cuti

Salam 'alaik buat semua.


Moga-moga kita termasuk dalam kalangan orang yang mendapat rahmatNya..insya Allah.

Antara mafhum hadith nabi junjungan kita yang mulia " 2 nikmat yang kebanyakan manusia lupa ialah kesihatan & waktu lapang." Dan dalam sabda baginda yang lain pula, "...waktu lapang sebelum datangnya waktu Sempit..." Sollu 'alan nabiyy.

Antara sedar & tak sedar, sudah hampir sebulan pelajar diploma menikmati cuti yang agak panjang ini. Apa pun, kami mengharapkn ntum wa ntunna memanfaatkan cuti ini spenuhnya. sama ada berprogram di sekolah lama, membuat reunion, mahupun mengambil kelas tasmik tambahan yang insya Allah akan bermula tidak lama lg.

Ada eloknya juga, memandangkan cuti yang masih lagi berbaki 11 bulan..kita tingkatkan mujahadah kita sebagai seorang huffaz & da'ie. Kita masyikan Quran yang sedia ada di dada kita, tingkatkan thaqafah untuk kebaikan kita dan manfaat orang sekeliling dan turun ke dalam masyarakat yang amat dahagakan hidayah Allah.
Kita ingin lahirkan Saidina Umar yang ke-2 serta ingin mencari pengganti Saidatina Fatimah Az-zahra dalam kalangan kita.

Kepada abang2 & akak2 ex-semester 6, diharapkan mndapat result yang terbaik. Kami sentiasa mendoakan kesejahteraan kalian.

"Ke arah Pembentuan Generasi Al-Quran Yang Unik"
Baarokallahu feekum...

0 comments: