Friday, December 26, 2014

Makluman daripada Yang Di Pertua PERKEMAT 14/15

Assalamualaikum wbt
Doa dan munajat terus dipanjatkan kehadrat Ilahi,moga dengan belas dan kasihnya,kita sama-sama dapat mengtasi musibah yang melanda negara sekarang ini. Disini,saya dengan rendah diri ingin memaklumkan bahawa :

1. Hasil perjumpaan dengan KPP HEP pagi tadi,semua siswa dan siswi diwajibkan untuk pulang ke DQ pada 28 Disember 2014 KECUALI mereka yang betul-betul dilanda musibah yang menyukarkan untuk kembali ke DQ. Para siswa dinasihatkan agar berhati dalam menghadapi musibah yang melanda di negeri masing-masing dan memberi sepenuh kerjasama kepada mana-mana agensi kerajaan mahupun swasta yang bertanggungjawab dalam operasi menyelamatkan mangsa banjir.

2. Sesungguhnya pertolongan Allah SWT itu dekat,oleh itu,bersama-sama kita untuk terus berdoa didalam apa jua keadaan. Buat para huffaz yang disayangi,jangan lupa untuk terus tetap menjaga Al-Quran yang telah dihafaz selama ini meskipun terpaksa berdepan badai yang melanda.

3. Cadangan mengenai kutipan derma dan penghantaran sukarelawan DQ ke tempat-tempat yang dilanda banjir sedang dipertimbangkan dan akan diperhalusi sebaiknya.

إن الله مع الصبرين
لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم

Muhammad Mujahid Bin Yusup
Yang Dipertua
PERKEMAT DQ 14/15
26 Disember 2014

0 comments: