Sunday, June 8, 2014

Majlis Khatam Hafazan al-Quran Program Pensijilan Tahfiz 2014

Seramai 122 pelajar Pensijilan Tahfiz al-Quran telah diraikan dalam Majlis Khatam Hafazan al-Quran Program Pensijilan Tahfiz al-Quran yang telah disempurnakan oleh Y.Bhg Puan Hajah Zawanah binti Muhammad, Pengarah Darul Quran pada 26 April 2014 di Dewan Muktamar Darul Quran, Jakim, Kuala Kubu Bharu, Selangor.

Sementara itu, dua anugerah khas turut dianugerahkan kepada pensyarah dan pelajar yang menunjukkan pencapaian memberangsangkan sepanjang pengajian berlangsung. Anugerah Pensyarah Tasmi’ Cemerlang telah dianugerahkan kepada Ustaz Syeikh Muhd Mujahid bin Sikh Nawawi dan Ustazah Farikha binti Mohammad Kusairi. Manakala Anugerah Pelajar Cemerlang dianugerahkan kepada saudara Haziq Hakeem bin Ahmad Affandi (JAKIM-UIAM), saudari Farah Syahirah binti Ahmad (JAKIM-UIAM) dan saudari Nur Ainun Mardhiah binti Amran (JAKIM-UNITEN).

Pada hujung Mei lepas , para pelajar pensijilan telah berjaya menamatkan pelajarannya di Darul Quran dan bakal melangkahkan kaki ke UIAM dan akan mendaftar disana pada 8 JUN 2014 dan ada juga diantara mereka yang bakal melanjutkan pelajarannya ke luar negara . 

Buat pelajar pensijilan tahfiz , dimana pun kalian berada , sentiasalah menjadi anak-anak panah ISLAM yang menyebarkan dan menegakkan ISLAM diseluruh pelosok dunia . Gunakan kelebihan yang telah dikurniakan ALLAH itu ke arah mendaulatkan ADDINUL ISLAM . Semoga berjaya !





0 comments: