Friday, June 14, 2013

14JUN : HARI SYRIA


Bismillahirrahmanirrahim..

Hari ini telah diumumkan oleh Dr Yusof Al Qardhawi sebagai hari untuk Syria.

Pembunuhan yang telah dilakukan oleh rejim Basyar Assad terhadap rakyat Syria dibantu oleh tentera dari Iran dan Hizbullah (atau Hizbussyaiton menurut ucapan Al-Qardhawi yang terbaru), adalah perbuatan yang zalim dan terkutuk.

Abu Hurairah r.a meriwayatkan : Rasulullah SAW bersabda: Ada sebahagian dari umat ku mereka tidak akan berhenti berjihad di pintu-pintu masuk Damsyik dan di pintu Baitul Maqdis dan kawasan sekitarnya. Pengkhianatan dan pembelotan sesiapa yang membelot tidak akan memudaratkan mereka sedikit jua. Mereka akan tetap menang, istiqamah, sehingga tibanya saat kiamat. 
(HR At-Tabarani)

 
1- Rakyat Syria yang dibunuh, dibakar, dan disembelih oleh rejim Basyar Assad laknatullah mencecah 90 ribu orang yang sebahagian besarnya melibatkan wanita dan kanak-kanak.  
2- Kesatuan Ulamak Dunia yang dipengerusikan oleh Syeikh Prof Dr Yusuf Al-Qardhawi menetapkan esok, hari Jumaat, 14 Jun 2013 sebagai Hari Untukmu Syria.
3- Hari Khamis, hari ini- Perhimpunan akan diadakan di Pasar Kereta (Suq Sayyarat), Nasr City sejurus selepas Ijtimak Ulamak Ummah berakhir.

Hari Jumaat, 14 Jun- Himpunan selepas solat Jumaat di Masjid 'Amru bin Al-'Asr dengan dihadiri oleh Presiden Kesatuan Ulama' Islam Dunia Prof. Dr.Syeikh Yusuf Al-Qardhawi serta ulamak Saudi Syeikh Muhammad 'Arifi. 

Hari Sabtu, 15 Jun- Himpunan di Dewan Persidangan Kaherah yang turut dihadiri oleh Presiden Mesir Dr. Mohammed Morsi.


Ayuh laungkan kebersamaan kita bersama rakyat Syria!

Pray for Syria!
Pray for Palestine!

0 comments: