Tuesday, October 13, 2009

IHTIFAL ILMI PERINGKAT KEBANGSAAN KALI - 1 '2009'

Pada 12 Oktober 2009 telah berlangsung satu majlis perasmian ILTIFAL ILMI PERINGKAT KEBANGSAAN KALI-1 TAHUN 2009. Majlis yang bermula pada jam 9.00 malam ini dipengerusiakan oleh ustaz mohamad fadhlah dan dirasmikan oleh ustaz Che Ibrahim che man, Pengarah Darul Quran JAKIM.

Iltifah Ilmi adalah merupakan saru program anjuran Darul Quran JAKIM yang julung-julang kali diadakan di darul quran, program yang akan berlang selama 4 hari ini adalah pertandingan yang melibatkan pelajar-pelajar daripada Darul Quran dan Maahad Tahfiz Quran Negeri (MTQN). Antara mtqn yang terlibat adalah Institut Tahfiz Alquran Negeri Terengganu (IQT), Maahad Tahfiz Negeri Pahang (MTNP), Institut Tahfiz Alquran Negeri 9 (ITQAN), Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM), Maahad Tahfiz Alquran Negeri Perlis, Markas Addirasat Al islamiah Wal Arabiah Johor (MARSAH) dan Maahad Tahfiz Alquran Negeri Kelantan.

Antara pertandingan yang akan diadakan adalah pertandingan Hafazan, debat (bahasa arab), tilawah (qiraat), pidatao (bahasa melayu), Multimedia Interaktif dan nasyid.

Semoga dengan berlangsungnya Ihtifal Ilmi ini akan merapatkan lagi silaturrahim antara Darul Quran dan seluruh MTQN yang terlibat.

BARAKALLAHUFEEKUM...

0 comments: